کدام بیماری را مادر امراض می نامند؟
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین ها و جدیدترین های اینترنت و آدرس shoorgashti.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

لینکهای غیر اخلاقی حذف می شوند





نويسندگان
بهترین ها و جدیدترین های اینترنت
در این وبلاگ با جدیدترین تصاویر و جدیدترین مطالب دنیای اینترنت در خدمت شما هستیم
29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

icon37 کدام بیماری را مادر امراض می نامند؟

  • Click the image to open in full size.

  • دیابت، "ام.الامراض" است، چرا که تمام بدن از جمله چشم، سیستم گوارش، قلب و کلیه را تحت تاثیر خود قرار می.دهد.
"شاهین شیرانی"، در همایش شهرنشینی و دیابت با بیان اینکه سلامتی حق مردم است، اظهار داشت: یکی از وظایف و اولویت.های حاکمیت، تامین سلامت جامعه است.

وی شایع.ترین عامل بروز دیابت را چاقی عنوان کرد و افزود: عدم تحرک و چاقی از عوامل مستعد کننده دیابت.اند و کودکان چاق بیشتر در معرض این بیماری در سنین بالاتر قرار می.گیرند.

شیرانی نقش وراثت در ایجاد دیابت را کمرنگ دانست و تصریح کرد: نقش محیط و تغییر شیوه زندگی نسبت به گذشته در بروز و افزایش این بیماری بسیار تاثیرگذار است، به همین سبب باید در جهت اصلاح شیوه زندگی اقدام کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه فشار خون و دیابت در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارند، گفت: علائم مربوط به این دو بیماری زمانی ظهور می.کنند که فرد در مراحل آخر بیماری به سر می.برد در حالی که با سنجش دوره.ای فشار خون و قند می.توان به راحتی مانع از پیشرفت بیماری شد.

شیرانی گفت: چاره.ای جز پیشگیری در جامعه نداریم و اگر بخواهیم منتظر بمانیم تا بیمار برای درمان مراجعه کند، باخته.ایم.

در ادامه مراسم، معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان، شهرنشینی و مشکلات آن را عاملی برای افزایش بیماری.های غیرواگیر خواند و افزود: این بیماری.ها فاکتورهای مشترکی نظیر بی.تحرکی، استرس و تغذیه نامناسب را دارند.

"سیدعلی سجادی" با بیان اینکه قبل از این بیشتر تمرکز روی درمان بوده است، گفت: خوشبختانه با کار فراوان بحث پیشگیری را با اجرای طرح غربالگری دیابت در شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر آغاز کرده.ایم و همکاری بخش خصوصی و موسسه.های خیریه نیز کمک شایانی به اجرای این طرح كرده است.

به گفته سجادی سن شیوع دیابت در ایران 10 تا 15 سال پایین.تر از سن شیوع در دنیاست.

سجادی با بیان اینکه هزینه دیابت نوع یک، ماهیانه حدود 80 هزار تومان است، افزود: در صورت بروز عوارض این هزینه چهار برابر می.شود.

سجادی در خصوص نتایج برنامه غربالگری دیابت در سال جاری در اصفهان، گفت: از بین 52 هزار و 565 نفری که در این طرح شرکت کردند، 6 هزار و 261 نفر دیابتی ، 12هزار و 787 پره دیابتی(در آستانه ابتلا به دیابت) و 14هزار و 516 نفر به فشار خون مبتلا بودند که با یک طرح آموزشی برنامه.هایی را در جهت پیشگیری دریافت كردند.
__________________
پاتوق سرگرمی ایرانیان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: